شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

بیت کوین کش چیست؟

۲,۰۹۳ بازديد
دلیل پیدایش بیت‌کوین‌کش چیست؟
اصلی‌ترین دلیل ساخت و ایجاد برنامه بیت کوین کش اشکالات بیت‌کوین بود. یعنی همان سرعت کم تراکنش‌ها که موجب می‌شد کارمزد تراکنش‌ها هم بیشتر از تراکنش سایر رمزارزها شود و دیگر اینکه این محدودیت موجب می‌شد تراکنش‌ها برای مدت طولانی در صف انتظار باقی بمانند.

با توجه به این موضوع پروتکل‌هایی که بر مبنی بلاکچین ساخته می‌شوند قابلیت تغییر ندارند و تنها از ۲ روش می‌توان این برنامه را به‌روزرسانی یا مشکلات آن را برطرف کرد؛ آن هم روش سافت‌فورک و هاردفورک است. با توجه به این موضوع که سافت‌فورک بر روی برنامه‌های قدیمی قابل اجراست و در این مورد مخالفان زیادی وجود داشت، تصمیم بر این شد که از روش هاردفورک استفاده شود.

لازم است بدانید که بیت کوین کش خود در تاریخ 12 نوامبر سال 2018 فورک شد و نسخه‌ای دیگری به اسم بیت‌کوین اس‌وی از این برنامه به‌وجود آمد. در حال حاضر بیت کوین کش حداکثر تا 32 مگابایت افزایش حجم بلاک داشته و این در حالی است که رمزارز بیت‌کوین فقط یک مگابایت حجم بلاک دارد.



تفاوت بیت کوین کش و بیت کوین
همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد بیت کوین کش پس از بیت‌کوین با اهداف برطرف کردن برخی از مشکل‌های بیت‌کوین به وجود آمد. پس اولین تفاوتی که بین بیت‌کوین و بیت‌کوین‌کش وجود دارد و به‌سادگی قابل‌مشاهده است، میزان قیمت بیت‌کوین نسبت به قیمت بیت‌کوین‌کش است. همچنان بیت‌کوین قیمت بالاتری نسبت به بیت کوین کش دارد و دلیل آن کند بودن تراکنش‌ها و همچنین کارمزد بالای بیت‌کوین است. به همین دلیل کاربران به‌جای خریدوفروش و انجام معاملات ترجیح می‌دهند که سرمایه بیت‌کوین خود را حفظ کنند و همین امر موجب کم شدن بیت‌کوین‌ها در بازار و در نتیجه بالا رفتن قیمت این رمزارز شده است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.